dinsdag 9 september 2014

Kringloop #36

Na het kamperen waren we nog een aantal dagen thuis, voor je het weet doe je weer je dagelijkse dingen en is het vakantiegevoel ver te zoeken. Maar het is hét moment om eens samen de plaatselijke kringloopwinkels te bezoeken. Lekker even met je hoofd in de wind een stukkie fietsen en wie weet wat je vindt.

Winkel een

In de eerste winkel scoren we vijf weckpotten en een enorm niet sexy afdruiprek. Zijn weckpotten wel sexy ? Ja sommige wel, deze keer hadden we onder andere zo'n siermodel met dat afwijkende dekselmaat van 80 - nou ik vind dat sexy potten. Zo'n pot, die je ergens voor veel geld voor iemands verjaardag koopt met van dat mooie fruit erin. In het gunstigste geval geniet de ontvanger van het fruit en levert de pot in bij de kringloop. Ik wil er niet over denken hoeveel van die potten in de glasbak belanden.


Winkel twee

Een lekkere fietsroute van in totaal 25 kilometer met halverwege een Dorcas, een enorm nette winkel. Ze houden het ook levendig, door steeds iets anders uit te verkopen - nog kleinere prijsjes. Hubby G is al geslaagd als hij tien passen de winkel in is, hij scoort een nette rugzak van het juiste formaat met het juiste aantal vakjes. Ik rommel tussen de handwerkspullen en vind 1 rechte haaknaald. Bij het aardewerk val ik voor een puddingvorm, daar heb ik thuis nog wel plek voor. Tussen de tijdschriften zoek ik naar breibladen, maar neem uiteindelijk 2 nette Burda's mee misschien krijg ik dan een betere relatie met mijn naaimachine.

Geen opmerkingen: